Instruktioner


Systemkrav


Vanliga frågor

  • Hur kommer man igång?
    • Börja med att beställa valfri tjänst. Du blir sedan kontaktad via mail utav oss där vi ställer kompletterade frågor för att försäkra oss om att du blir nöjd. Behöver du hårdvara får du välja det via beställningsformuläret. Vi skickar sedan en TVIP S-box 415 inkl fjärrkontroll till dig med spårbart paket via Postnord.
  • Hur vet jag att min smart-TV fungerar med denna tjänst?
    •  Se till att din TV har någon utav följande specifikationer. LG webOS, Samsung Tizen, Android-TV.  Sök efter appen "Smart Iptv eller Iptv Extreme Pro". Hittar du appen är din TV kompatibel. 
  • Jag har en vanlig TV eller en smart-TV som inte är kompatibel. Hur gör jag då? 
    • Du kan köpa en MAG box inkl fjärrkontroll som du kopplar in i din TV via HDMI. 
  • Fungerar det med Apple TV?
    • Ja. Generation 4 eller senare.
  • Vilken app ska jag använda i min Apple TV?
  • Kan jag få testa tjänsten gratis?
    • Ja, fyll i intresseanmälan längst ner. Vi svarar med en testlänk som är giltig i 24h samt instruktioner för att komma igång.
  • Vilken smart app ska jag använda till min TV / Android enhet?
  • Kanaler buffrar, vad beror det på?
    • Internetanslutningen / Wi-Fi till din enhet kan vara bristfällig. Gör ett test via bredbandskollen.
  • Hur stabil är denna tjänst?
    • IPTV servrarna är online cirka 98%.
  • Är det någon bindningstid? 
    • Nej.
  • Kan jag använda denna tjänst för att titta på TV i min mobiltelefon?
  • Jag vill ha tv-kanaler för andra länder, går det?
    • Ja. Meddela oss vilket språk du önskar.
  • Kan jag använda denna tjänst på flera enheter samtidigt?
    • Nej, i så fall måste du köpa till ytterligare en prenumeration. 
  • Jag kan inte logga in i Dashboard. Hur gör jag?
  • Erbjuder vi Video On Demand (VOD)?
    • Ja du kan titta på en uppsjö utav filmer och serier. För att få undertexter till detta utbud behöver du en MAG box.
  • Hur får jag svenska undertexter till Cmore / Viasat filmkanaler?
    • Du måste ha en MAG enhet eller Android-TV. Därför rekommenderar vi vår förkonfigurerade TVIP box.
  • Hur gör jag för att konfigurera GSE IPTV i en Apple TV?
  • Hur gör jag för att konfigurera GSE IPTV i en mobiltelefon?
  • Hur går betalningen till?
  • Varför har jag inte alla kanaler som står i lista_kanaler.pdf? 
    • Listan med kanaler kan ändras. Ett provkonto visar alltid den aktuella listan i din enhet.
  • Varför har jag inte fått något svar på min beställning / intresseanmälan?
    • Vi svarar så snabbt vi kan på mail, beställningar och intresseanmälningar. Under helger kan svarstider vara längre.
  • Tv-kanalerna har slutat att fungera, vad ska jag göra? 
    • Börja med att kolla att servrarna är online via Uptime Checker eller Uptime (Beta). Det kan pågå serverunderhåll eller ett driftstopp. 
  • Fungerar Chromecast? 
  • Fungerar AirPlay till Apple TV?
    • Nej. 
  • Får jag en påminnelse när jag behöver förlänga mitt abonnemang? 
    • Ja, ett mail skickas till epostadressen som du använder till dashboard. Slutdatum för prenumerationen kan man också se i Dashboard.
  • Kostar apparna något till smart-TV och Apple TV? 
  • Kan man få pengarna tillbaka och göra en retur? 
    • Nej. Eftersom det är en mjukvaruprodukt går den inte att återanvända. Va därför säker på att det fungerar med ett provkonto innan du gör en betalning. 
  • Jag ska använda appen SMART IPTV men jag lyckas inte att få en kanallista att dyka upp i min TV trots att jag skrivit in min mac-adress i Dashboard?
    • Enklast är om du skickar din mac-adress till info@swedeniptv.se och skriver att du ska använda TV/Smart Iptv. Då löser vi det åt dig. Om du vill prova själv laddar du ner en m3u url via Dashboard. Sedan laddar du upp m3u url:en på SMART IPTV Mylist för att få kanallistan att dyka upp i din TV. 
  • Kan man använda VPN?
    • Ja. Om man använder en tjänst som stödjer Dedikerad IP. T.ex. NordVPN.
  • Kan man använda inspelning med TVIP S-BOX 415? 
    • Det är inget vi supporterar. Vill du göra det är det på eget ansvar.
  • Hur hittar jag username, password och server till GSE SMART IPTV eller IPTV SMARTERS?
    • Logga in i dashboard, klicka på manage lines. Se denna guide.